Stilte wandeling 20/4/2016 – reacties

Over deze natuurbeleving kan je een uitgebreid verslag lezen op

Hieronder is er plaats voor reacties van de deelnemers.

AnnemieA maakte op 21/4/2016 dit spiegelelfje

Hunebed,
metafoor voor
grafkamer in oude
tijden. Tijdens stiltewandeling
Troostbed!
Troostbed,
in de armen van Moeder
Aarde wil ik
blijven liggen
Koesteren!

en bezorgde op 25/4/2016 deze pantoum

Ik raak verstrengeld.
Ik ben in het bos.
Ik zie de kringloop van leven en dood.
Mijn takken reiken naar het leven.
Ik ben in het bos.
Ik voel hoe oude zielen me met liefde omgeven.
Mijn takken reiken naar het leven.
Mijn schors vertoont barsten.
Ik voel hoe oude zielen me met liefde omgeven.
Ik word door hen herkend!
Mijn schors vertoont barsten.
De ruwe basten mantel onthult tere gladde huid.
Ik word door hen herkend!
Nu pas weet ik dat ze er al altijd geweest zijn.
De ruwe basten mantel onthult tere gladde huid.
Ik laat het dode hout achter.
Nu pas weet ik dat ze er al altijd geweest zijn.
Ik zie de kringloop van leven en dood.
Ik laat het dode hout achter.
Ik raak verstrengeld.

NicoleD bezorgde mij op 25/4 deze mail:

Dag Viviane,
Hieronder vind je mijn allereerste pantoum.
Wat een ervaring… zo diepgaand en confronterend.
Ik weet zeker dat ik er nog meer zal maken in de toekomst. Het is voor mij zoveel rijker dan andere schrijfvormen, waarmee ik tot hiertoe werkte.
Dank je wel! Ik ga er nog eentje maken, maar dan starten met een ander kernwoord. Want ik had nog veel andere woorden.

Ik sta achter prikkeldraad, gevangen
Ik sta voor een weide
Ik zie de natuur in volle vrijheid
Ik kan niet vooruit
Ik sta voor een weide
De weide is niet van mij
Ik kan niet vooruit
Ik wil niet gevangen zijn
De weide is niet van mij
Ik begrijp dit niet
Ik wil niet gevangen zijn
Dit is niet fijn
Ik begrijp dit niet
Ik sta machteloos
Dit is niet fijn
Alles is van iedereen
Ik sta machteloos
Ik zie de natuur in volle vrijheid
Alles is van iedereen
Ik sta achter prikkeldraad, gevangen

3 thoughts on “Stilte wandeling 20/4/2016 – reacties

  1. Pingback: met bewuste aandacht meidoorn en jezelf ontmoeten | vivapo's Blog

  2. Pingback: #ideeënsafari deel 2 – pantoum | vivapo's Blog

  3. Pingback: archief – vivapo's natuurbeleving

Geef een reactie

