Schrijfnest 8 juni – reacties

Deze pagina is voorbehouden voor de schrijfsels van deelnemers aan
het SchrijfNest van 8 juni waar we rond het thema ontspannen hebben gewerkt.
Deelnemers aan het SchrijfNest van 1 juni hebben hun eigen pagina.
Zoals gewoonlijk verschenen mijn schrijfsels op vivapo’s blog.

******

Na een visualisatie schreef HildeL twee elfjes die zij op haar blog publiceerde.
Na tien minuten flow-schrijven – na de open zin “De ontspanning van mijn dromen is … – schreef zij dit woordgedicht:

Wensen, zalig dromen
Op wolkjes lopen, laten meedrijven.
Naar verre horizonten, laat maar komen.
De flow van het leven toelaten
En dit samen met kameraden
Richting wordt door de wind gegeven
Ballast overboord, maakt lichter het leven
Allesomvattende hartsenergie, laat maar komen.
Ademruimte. Op een slakkengangetje dan,
Richting huiswaarts, zalig dromen.

De openingszin had zij als volgt aangevuld: De ontspanning van mijn dromen is een ballonvaart maken. 

******

“Elk nest heeft een eigen geur. Geur is een krachtig instrument dat herinnering oproept. Zo ook gisteren toen ik – na vorige maand afwezig te zijn – opnieuw aan ’t SchrijfNest deelnam. De geur van veiligheid, de geur van warmte, de geur van inspiratie. Dat en nog veel meer hangt tussen de deelnemers. Je moet er geweest zijn om het te begrijpen en dan nog, eigenlijk is het niet te begrijpen. Ik kan het enkel beleven en voelen en ik geef me over.”

zo begint ChantalW haar bericht Terug in ’t Nest op haar blog Schrijfselssite.
Ze schrijft verder: “Ik geef me over aan de opdrachten die de ene keer onmiddellijk ‘lukken’, de andere keer iets moeilijker. Maar altijd blijven de opdrachten nawerken. Zo ook nu. Dit is het resultaat.”

En dat ‘resultaat’ is écht een aanrader, ChantalW schrijft stuk voor stuk pareltjes aan elfjes en woordgedichten.

******

Op Nics blog doet NicoleD het programma van het SchrijfNest van 8 juni uit de doeken en voegt daar haar eigen elfjes en haar woordgedicht aan toe. Haar blog is beslist een digitaal uitstapje waard, want Nicole houdt op haar blog in de speciale rubriek SchrijfNest alle schrijfsels bij die zij in het SchrijfNest heeft gemaakt. Handig voor wie interesse heeft in de thema’s en het aanbod van vivapo’s SchrijfNest en in wat allemaal uit een pen kan vloeien, zoals je ook in de andere rubrieken op Nics blog kan lezen.

Nicole’s bericht eindigt met deze zin:

Ik ben zo blij dat je met dit initiatief voort gaat. Hier is alleszins al één kandidate die verder gaat met jouw en intussen ‘ons nest’.

******

wordt vervolgd; ondertussen …

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 11 juni 2016

2 thoughts on “Schrijfnest 8 juni – reacties

  1. Pingback: archief – vivapo's natuurbeleving

  2. Pingback: Schrijfnest juni – ontspannen | vivapo's Blog

Geef een reactie

