Mijmeren op papier 3 juli 2016 – reacties

Op zondag 3 juli werd niet alleen de start gegeven voor de Lisseweegse Tuinfeesten maar ook voor vivapo’s zomerprogramma

P1010062 (1)

Samen met vijf deelnemers schreef ik o.m. enkele elfjes tijdens de workshop Mijmeren op papier – schrijvend naar kunst kijken. Eén van de deelnemers schreef hierover het volgende:
Gisteren een fantastische zonnige dag beleefd in tVaartje te Lissewege!
Een hapje en een drankje…
Warme zonnestralen…
Een taal-bad van meesterlijke poëzie in Salons des Poèmes…
Verwonderd zijn door een voor mij onbekende kunstvorm: Dot-Art, gebaseerd op kunst van de aboriginals…
Mijmeren op papier… Kunst anders beleven…
En daar is het volgende elfje uit ontsproten:

Gestalte
handen en
voeten geven terwijl
de ledematen niet compleet
zijn…

Bezield,
schimmen kunnen
grote afstanden overbruggen.
Niets hoeft te zijn
vastgehouden!

(Annemie)

Vandaag (19/7) ontdekte ik tijdens het doorbladeren van mijn notities de elfjes die ik tijdens de workshop neerpende…
DK-Workshop Mijmeren-01Klokkengeluiden
vergezellen ons
tijdens een workshop
Schrijvend naar kunst kijken
bemoedigend
Schrijvend
naar kunst
kijken is nieuw
een wereld gaat open
verbinding
#185/366-©vivapo
HL-Viv in actie
dit spiegel-elfje dat ik als afsluiter van de workshop schreef…
DK-Viv in actiekijken
en schrijven
naar en over
kunst op het grasplein
mijmeren
mijmeren
op papier
naar kunst kijken
vanuit mijn derde oog
eye-opener
#186/366-©vivapo
en in mijn dagboek dit spiegel-elfje
P1010068zelfs
stijve harken
zijn in staat
om intens te sprinten
schrijvend
***
schrijvend
lopen zij zonder omzien
innerlijke wijsheid tegemoet
koninklijke geschenken
inzichten

#187/366-©vivapo

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 19 juli 2016
foto’s: vivapo-archief
4 thoughts on “Mijmeren op papier 3 juli 2016 – reacties

  1. Pingback: archief – vivapo's natuurbeleving

  2. Pingback: een dag vol vriendschap – 04 | vivapo's Blog

  3. Pingback: een dag vol verwondering – 01 | vivapo's Blog

  4. Pingback: Mijmeren op papier (workshop) – vivapo's natuurbeleving

Geef een reactie

